Af Peter Engholm, journalist

Glenn Weston indtræder i nyoprettet stilling som kreativ direktør og bliver – som partner – også en del af ledelsen. Bureauet havde solid fremgang, både top og bund, i 2021.

Adtomic opruster kreativt ved at oprette ny stilling som kreativ direktør. Dermed får Martin Gøttsch, kreativ direktør på bureauet siden 2008, en makker på posten.

Bureauets nye kreative direktør er Glenn Weston, der senest kommer fra en stilling som creative director hos McCann Health Nordic.

Om oprustningen siger Søren Pedersen, CEO i Adtomic:

”Kravene til kreative er løbende steget, så de også bedømmes på deres forståelse for, hvordan verden hænger sammen. Desuden er vores kunder store, internationale aktører med komplekse udfordringer. Vi er glade, når det er svært, for det gør kundesamarbejdet til et fælles projekt, men det er også grunden til, at Martin Gøttsch og jeg længe har været jagt efter endnu en kreativ direktør.”

Og ikke bare en kreativ direktør, men Glenn Weston, der længe har været i kikkerten:

”Vi kender Glenn fra Kunde & Co, hvor han var i 15 år, og senerehen også i inhouse-bureauet hos Implement Consulting Group. Hans strategiske forståelse er udtalt, han er stærk på content, copy og koncept – og så udføres alt vores arbejde på engelsk,” siger Søren Pedersen om britisk-fødte Glenn Weston.

Følelsen af at være kommet hjem
Glenn Weston får som kreativ direktør også medansvar for personaleledelse og udvikling af afdelingen – samtidig med at han er udtalt eksekverende. Han bliver samtidig partner og indtræder i bureauets ledelse sammen med Søren Pedersen, Martin Gøttsch og Baris Yakaboylu.

”Siden Martin Gøttsch stoppede hos Kunde, har vi begge haft en lyst til at arbejde sammen igen på et tidspunkt. Jeg lærte meget hos Kunde, men ville efterfølgende gerne prøve nogle ting af – bl.a. inhouse og noget mere digitalt. Martin og jeg holdt dog kontakten, og jeg har længe syntes, at bureauet er interessant: En superstærk account profil, samtidig med størstedelen at medarbejderne er kreative,” siger Glenn Weston.

Han tiltrådte den 1. august og siger i den forbindelse:

”Opgaverne er internationale og tunge, og kollegerne er brilliant and lovely people, som i øvrigt har ret travlt. Selv om jeg ikke har været hos Adtomic før, så sidder jeg med følelsen af at være kommet hjem.”

Regnskabet for Adtomic fortæller om et bureau i flot fremgang, både på top- og bundlinjen:

Nøgletal for Adtomic
Regnskabet for 2021

  • Bruttoavance 20,836 mio. +36,5 pct.
  • Bruttoavance pr medarbejder 1,0997 mio. kr. +36,5 pct.
  • Lønandel 62,8 (78,6)
  • Resultat før skat +4,309 mio., +5029,8 pct.

Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club