Advance-direktør debuterer som model i ny kampagne

Peter Engholm
25@mail.dk

Og vel og mærke for et produkt, som ikke er kunde hos Advance. Canada Goose lancerer sin første skandinaviske kampagne med tre film produceret af dansk instruktør. Se filmene her.

Canada Goose udforsker konceptet friluftsliv i sin første skandinaviske kampagne. Det sker med tre film, der til sammen danner kampagnens titel Free Air Life.

Filmene er instrueret af den unge danske filmmager Daniel Kragh-Jacobsen, der bl.a. har markeret sig i Young Director Award i Cannes med hhv. 1st Prize og 2nd i 2012 og 2013.

Free repræsenteres af svenske Christine Hägglund, Adventurer of The Year 2013, og Ana Maria Lind, af svensk/peruansk/russisk afstamning, der leverer Life ved at udleve sin drøm om sejle.

Endelig er danskeren Morten Kirckhoff hovedpersonen i Air-filmen. Han er til daglig kreativ direktør og partner i Advance, men er i Canada Goose-filmen med for sit virke som Urban Explorer og fotograf, der genopdager forladte steder rundt omkring i verden.

Bag filmene står det nye danske produktionsselskab New Land sammen med RSA FIlms (Ridley Scott Associates). Bureauet bag kampagnen er Publicis London.

I en pressemeddelelse bliver filmene rammet således ind:

”FreeAirLife-kampagnen består af skandinaviske personligheder, der alle deler deres helt personlige friluftsliv-øjeblikke. Tilgangen til at filme hver af de tre historier var fuldstændig ukonstrueret, foregik uden manuskript og har som resultat en naturlig rå æstetik, der gør, at de tre protagonister for lov at fortælle deres historier på den mest rene og uforstyrrede måde.”

Skandinavien var blandt de første markeder, der tog imod Canada Goose for over 20 år siden. Kevin Spreekmeester, Senior Vice President of Global Marketing hos Canada Goose, siger:

”Da vi lærte mere om filosofien bag friluftsliv, følte vi os øjeblikkeligt forbundet til dets betydning, da vi deler ønsket om at være tæt knyttet til den naturlige verden, som omkranser os. FreeAirLife-kampagnen giver os en naturlig platform, hvorfra vi kan udforske, hvordan Friluftsliv, set gennem øjnene af disse tre fantasiske personer, ser ud i dag. Ligeledes inviterer vi alle, der ser kampagnen til at tage stilling til og udforske filosofien.”

Filmene er optaget i og omkring Svalbard, København og Østersund.

Den samlede film kan ses her – Morten Kirckhoff kan ses ca. 3:12 inde i filmen.

https://www.youtube.com/watch?v=p28xL-6TsrY

Hver for sig kan filmene Free – Air – Life ses på Canada Goose’ hjemmeside.

Der er også en trailer for kampagnen:

https://www.youtube.com/watch?v=INEX1-krINI