Advance får ny CEO-duo

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

I mere end 20 år har Jens Krog og Claus Wittenborg delt CEO-posten hos Advance. De viger nu pladsen for en ny duo: Ann-Louise Rosen og Camilla Grove Pelle, der fra 1. januar bliver bureauets CEO’s.

Fra 1. janaur får Advance nye CEO’s. Man holder fortsat fast i den lidt atypisk delte direktørrolle, som Claus Wittenborg og Jens Krog har haft i mere end 20 år. I stedet bliver det Ann-Louise Rosen og Camilla Grove Pelle, der skal stå bag roret.

De kom begge til Advance i 2017 og blev udnævnt til partnere i 2019. 

Ann-Louise Rosen har tidligere været client service director hos Ogilvy, seniorrådgiver hos Danske Bank og group account director hos Kunde & Co. 

Camilla Grove Pelle kom til Advance fra Vertic, hvor hun var ansat fra 2003 – senest som partner og executive client director. 

I en pressemeddelelse siger Claus Wittenborg, at det har været et privilegium at stå i spidsen for Advance, og at han ser et enormt potentiale for, hvad han kalder ‘Danmarks måske mest internationale bureau’. Derfor træder han sammen med Jens Krog tilbage for at lade nye kræfter forløse potentialet. 

Både han og Jens Krog understreger i pressemeddelelsen, at der ikke er tale om en pensionering. De vil begge fortsat have kunderettede opgaver hos Advance i en overgangsperiode i 2022, og vil desuden udbygge det bestyrelsesarbejde, de har udenfor Advance.

“Det er selvfølgelig altid svært at afgøre, hvornår det er det rigtige tidspunkt, men bureauet er nu tilbage i fulde omdrejninger efter et hårdt corona-år. Det føles som det rigtige tidspunkt til at give stafetten videre til Ann-Louise og Camille – såvel som resten af ledelsen og partnergruppen,” siger Jens Krog. 

Fra de nye partnere lyder det, at det netop er bureauets internationale potentiale, der har lokket dem til Advance i første omgang. 

“Da jeg tog jobbet for godt fire år siden, valgte jeg Advance netop på grund af det internationale potentiale, jeg så, og for den stærke kultur, bureauet har, og jeg ser meget frem til at udvikle videre på det,” siger Ann-Louise Rosen. Camille Grove Pelle tilføjer: 

“Jeg er stolt over at se, hvor meget vi har styrket vores digitale udbud på Advance over de seneste år – både overfor eksisterende og nye kunder. Vi føler, vi er et godt match for især større danske virksomheder, der opererer internationalt.”