Advance klar med If-kampagne

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

If har sammen med Advance søsat en kampagne, der skal gøre danskerne mere hjælpsomme – og øge deres kendskab til forsikringsselskabet.

Otte ud af ti danskere over 18 år mener ikke, at de er gode nok til at hjælpe andre, men danskerne er faktisk mere hjælpsomme, end de tror.

Det viser en undersøgelse ifølge If, der i sin nye kampagne tager afsæt i selv samme og sætter fokus på hjælpsomhed. Advance står bag og debuterer dermed som reklamebureau for forsikringsselskabet.

”De indsigter om hjælpsomhed er jo et paradoks, men samtidig et interessant og positivt udgangspunkt for platformen. Vi har introduceret platformen ved at gøre folk opmærksomme på deres egen hjælpsomhed og samtidig give dem et kærligt skub,” siger Michael Sten, der er konceptudvikler hos Advance, ifølge en pressemeddelelse.

TV-reklame og platform
Kampagnens omdrejningspunkt er kommunikationsplatformen ‘Hjælpsomhed er en forsikring, vi har sammen’ – hertil kommer en TV-reklame med en af forsikringsselskabets kunderådgivere i hovedrollen.

”Da Advance foreslog os at tage ejerskab på hjælpsomhed, følte vi med det samme, at der var et strategisk fit både i forhold til If-brandet generelt og til vores kundefokus. Den nye platform har tydeligt ramt en åre hos os. Fra første dag har det resulteret i flere uopfordrede interne tiltag, der har gjort opmærksom på hjælpsomhed og understøttet platformen,” siger Rikke Thomsen, der er kommunikationschef hos If.

Skal øge markedsandelen
Ud over det overordnede fokus på hjælpsomhed skal kampagnen naturligvis tjene et mere konkret formål.

If har 3,6 mio. kunder i Norden, men har en mindre markedsandel i Danmark end i de andre nordiske lande, og det skal der laves om på, fortæller Rikke Thomsen.

”If ønsker at blive top of mind hos danskerne og opbygge en position, der støtter fremtidigt salg og kundetilfredshed. Kendskab og branding er derfor altafgørende for at styrke os på det danske marked og skabe et grundlag, som vi kan bygge videre på over for vores forskellige målgrupper.”