Advance vinder 3 store kunder med 16 mia. i omsætning

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

De 3 kunder er BtB kunder – men først og fremmest internationale, og Advance har nu omkring halvdelen af sin omsætning på internationale projekter.

Mens det danske marked generelt vurderes som magert, så går det anderledes godt for en række store danske eksport-virksomheder.

Tre af dem er nu blevet kunder hos Advance, og der er tale om tre store danske virksomheder med en samlet omsætning på over 16 mia. kr. (2013-tal).

Den største er Novozymes med over 12 mia. kr. i omsætning, mens Nilfisk-Advance er den næststørste. Den tredje nye kunde er Berendsen, som indgår i en koncern med mere end 10 mia. kr. i omsætning, men som i det danske selskab er noteret til ca. 1,2 mia. kr. i omsætning.

Der er således tale om tre store BtB-kunder, men det er ikke BtB, der er trenden for Advance.

“Det har vi i forvejen – f.eks. Coloplast. Men der er også tale om internationale projekter, og med de nye kunder udgør international forretning mere end halvdelen af bureauets omsætning,” siger adm. dir. Claus Wittenborg og fortsætter:

“Vi arbejder med internationale projekter på både BtB og BtC markedet. F.eks. håndterer vi en række brands for Johnson & Johnson – og så arbejder vi jo selvfølgelig fortsat meget for Lego. Vi har nogle rigtig gode cases at byde på og oplever, at vi i stigende omfang kan tiltrække internationale projekter.”

Claus Wittenborg fortæller videre, at kunderne efterspørger kernehistorier, som bygger på identitet og sammenhæng på tværs af landegrænser og kulturer. Han fremhæver desuden behovet for at tænke i omnichannel marketingløsninger, der giver den enkelte kunde en sammenhængende oplevelse uanset mixet af kanaler, man arbejder med.

“Advance er gode til at forstå vores meget komplicerede verden og produkter. Og de har bevist, at de kan tilføre og underbygge indsigter om kunderne og ikke mindst kundernes kunder,” siger Novozymes Head of Global Communication Services, Charlotte Hummer Vad.

Nilfisk-Advance er vundet efter en konkurrence, hvor Advance bød sammen med Marketing Clinic. Firmaet er leverandør af professionelt rengøringsudstyr til både industri og service samt private forbrugere i mere 100 lande verden over.

“Firmaets lange erfaring med business-to-business-markedet var overbevisende. Mere specifikt var det vigtigt for os at få en innovativ bureaupartner, der kan håndtere brands og produkter på tværs af markeder og datterselskaber, hvor der er mange stakeholders,” siger Vice President, Global Marketing, Lotte Clemmen Christensen.

Hos Berendsen har Advance fået til opgave at udvikle kommunikation og PR til en international produktlancering.