Af Peter Engholm 25@mail.dk

Reklamebranchens vel nok tungeste pris har i år 41 tilmeldte cases, hvilket er ca. 50 pct. flere end sidste år.

I Cannes er 22.652 indsendte arbejder udtryk for en krise, fordi tallet udtrykker en tilbagegang på 20 pct. i forhold til sidste år. Hos Advertising Effectiveness Award (AEA) er der succes i tallet 41. Sidste år fik prisen, der uddeles af DRRB i samarbejde med TV 3 og Dansk Annoncørforening, nemlig 28 tilmeldte cases – i år er man så oppe på 41.

“Det er et stort arbejde at skrive en AEA-case, og vores medlemmer udviser både imponerende engagement, vilje og professionalisme med tilmeldingerne. Netop i disse tider, hvor hver en annoncørkrone vendes og drejes, oplever bureauerne højere og højere krav om dokumentation og effektmåling i det daglige. Og AEAs styrke er jo netop synliggørelsen af arbejdsprocessen bag en veltilrettelagt kampagne med fokus på den dokumenterbare effekt af marketinginvesteringen,” siger DRRBs direktør Bjørn Karsholt.

Også i Dansk Annoncørforening er der stor tilfredshed med tilmeldingerne:

“Jeg synes, det er et stærkt signal, der kommer her fra den danske bureaubranche. Det cementerer, at AEA efterhånden repræsenterer en af de mest eftertragtede og respekterede branchepriser i landet. Jeg ved, at der vil blive fulgt godt med rundt omkring i marketingafdelingerne,” siger Otto B. Christiansen, adm. direktør i Dansk Annoncørforening.

Advertising Effectiveness Award afholdes den 5. november.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club