Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Jesper Højberg Christensen skal nu til at spille en mere aktiv rolle i reklamebureauet.

Jesper Højberg Christensen er mest kendt som stifter og medejer af Advice Ledelses- & Kommunikationsrådgivning.

Han er dog ikke mere en del af den daglige ledelse i bureauet, og til gengæld har han på det seneste suppleret sig med en titel som adjungeret professor.

Nu skal han dog igen til at spille en mere aktiv bureaurolle.

Jesper Højberg Christensen har købt majoriteten af reklamebureauet Blue Pen og er trådt ind i direktionen. Her erstatter han Jens Schwarz-Rosman, som dog bliver i bestyrelsen.

Til gengæld er Mikael Aunvig trådt ud af bestyrelsen, mens han forbliver i direktionen og sammen med Jesper Højberg Chrisstensen kommer til at udgøre den daglige ledelse.

“Vi syntes det var for meget med tre i direktionen, og derfor har vi fordelt posterne mellem os,” fortæller Mikael Aunvig.

Ulrik Boesen, der var med til at stifte Blue Pen, fortsætter som arbejdende bestyrelsesformand. Herudover er Anders Majgård udtrådt af bestyrelsen.

Jesper Højbergs stærkere involvering i bureauet handler om at tilføre kompetencer.

“Udfordringen er, at man som bureau skal kunne tilbyde et bredere sæt af kompetencer, og her kan Jesper supplere os på en række områder. Hans erfaringer fra netop det digitale og kommunikative område er det helt oplagte udgangspunkt for at sikre, at reklame, web og kommunikation/PR bliver en treenighed, der harmonerer med kundernes overordnede strategier, taktiske overvejelser og prioriteter,” siger Mikael Aunvig.

Han fortæller desuden, at Blue Pen har arrangeret sig med en række faste samarbejdspartnere på områder, hvor man ikke selv har kompetencerne.

“Der er ikke tale om nogen form for ejerskab – men de er at betragte som faste samarbejder,” siger Mikael Aunvig.

Blue Pen havde som mange andre et magert 2009 med et fald i bruttoavancen på godt 30 pct. Mikael Aunvig melder dog om bedre tider her i 2010.

Relationen mellem Blue Pen og Jesper Højberg Christensen går langt tilbage i tiden. Blue Pen stifterne og han kender hinanden helt tilbage fra Leo Burnett, og han har været medejer af bureauet siden 1994.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club