Af Peter Engholm, journalist

Et af landets største bureauer opruster i den kreative ledelse. Det sker med en prisvindende creative director.

Advice giver anledning til diskussion, når bureauet skal typebestemmes. Bureauet har med egne ord ”taget det bedste fra digital-, marketing-, reklame- og kommunikationsbureauet og smeltet sammen til ét integreret bureau”.

Bureauet har ikke desto mindre markeret sig stadig stærkere kreativt og vandt ved seneste Creative Circle Award både guld i film og sølv i humor for Sundhedsstyrelsens corona-kommunikation. Og ved næste måneds CCA har Advice 10 nomineringer.

Nu styrker bureauet sin kreative ledelse. Det sker, når René Sohn Kammersgaard den 1. juni tiltræder som creative director. Han kommer fra Nord DDB, hvor han i to år var creative director. Forinden var han i godt ni år hos Robert/Boisen & Like-minded, senest som kreativ chef.

Kreativ afdeling på 20 personer
Hos Advice bydes han velkommen af Jeppe Nis Jensen, creative director og partner, og Mark Mikael Müller, creative director, der står i spidsen for et samlet team på 20 kreative, bestående af tekstforfattere, AD’ere, designere og konceptudviklere.

”Vores tilgang er utraditionel, men vi blander os med de bedste kreative bureauer i Danmark og er sultne på meget mere. Vi ser altid de sager, brands eller produkter, vi arbejder med, i en større sammenhæng mellem samfund, forretning og forbrugere, og det kræver et højt strategisk og kreativt niveau i vores løsninger. Derfor er jeg superglad for at byde velkommen til René som en klar forstærkning af holdet.”

“Kunder, som gør en forskel”
René Sohn Kammersgaard er tre-dobbelt vinder ved AEA og har vundet knap 20 cirkler ved CCA og små 10 priser ved DDA – med Spies, Anton Berg og McDonald’s som de mest profilerede kunder. Han er juryformand i Creative Circle Award og var med til at lancere ”Humour in advertising”, der siden har været prisuddelingens mest populære kategori.

Han indgår i Advice’ kreative ledelse sammen med Mark Mikael Müller og Jeppe Nis Jensen.

”Min tid på Nord DDB har været meget lærerig, men jeg kunne mærke en lyst til at arbejde med en anden type kunder, der i højere grad spejler sig i det samfund, de er en del af. Og som gør en forskel. Sådan en kundeportefølje har Advice, og de har samtidig et sundt kreativt fokus og en rummelig bureaukultur, som jeg glæder mig til at blive en del af,” siger René Sohn Kammersgaard.

Han er i øvrigt den 8. nye kreative profil, der er tiltrådt bureauet alene i år. De syv andre er André Vidal og Oliver Lommer fra TBWA\Connected, Nicolas Housted fra Revolt, Joachim Klintfält fra Signifly, Maria Rommel Nielsen fra N’fellows samt Victor Estvad Christoffersen og Simon Fabricius Bigaard, begge fra DMJX.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club