Aegis Media, der består af Carat, Vizeum og Promovator, Posterscope og Iprospect, etablerer digitalbureauet isobar i Danmark. Og lukker samtidig Suddenly Cph.
Isobar var tidligere en paraply organisation som dækkede alle de digitale virksomheder i Aegis Media. Strategien er nu, at Isobar skal være Aegis’ digitale kreative netværk på samme måde som Carat og Vizeum er det inden for mediebureau verden.
I forvejen er Isobar etableret på over 32 markeder med over 2.200 medarbejdere og den danske afdeling bliver således del af et stort netværk.
Medarbejdere og kunder i Danmark følger med fra Suddenly Cph til Isobar og derfor starter bureauet med kunder som NCC, Kellogg’s, BMW Mini, Toms og Call me.
Selvom specialet i det digitale bureau med 17 ansatte er digital kommunikation gennem mobile og sociale medier, vil Isobar forsøge at give løsninger på tværs af alle mediekanaler.
Kasper Åkelund, der var adm.dir. i Suddenly, bliver også adm. dir. i Isobar. Mads Egevang bliver kreativ ansvarlig og Jeppe Munksnæs, der var af arkitekterne bag TV2s Mobile succes, er ansat til at håndtere det mobile forretningsområde.