Georg Jensen Damask er et af dansk tekstils ældste brands, faktisk går det helt tilbage til 1400-tallet.
Samtidig går virksomheden en ny vej både i forhold til bureaurelationer og internationalt set.
Det er årsagen til, at Georg Jensen Damask har ansat Mette Tonnesen som marketingchef. Hun får først og fremmest til opgave at kigge på partnerrelationerne, fortæller adm.dir. Peter Hulweg Christiansen til Bureaubiz:
”Mettes primære opgave bliver at se på de partnere vi skal samarbejde med fremover, herunder bureauer. Hun skal se om der er noget at bygge videre på eller om der skal nye øjne til”.
I dag bruger Georg Jensen Damask Primetime Kommunikation som PR-bureau, mens reklamearbejdet tidligere blev varetaget af Markant Reklamebureau i Kolding, men de senere år har været varetaget in-house.
Desuden skal Mette Tonnesen være med til at give virksomheden et mere internationalt tilsnit, fortæller den administrerende direktør:
”Mette skal tilpasse produkter og salgsmateriale til vores satsning på især det tyske og det asiatiske marked, som er en del af vores strategiplan frem mod 2017 og så skal hun optimere vores marketing processer.”
Mette Tonnesen kommer fra Grundfos, hvor hun i 10 år har arbejdet med strategisk marketing og kampagner i global sammenhæng, senest i en stilling som marketing project manager. Hun er af uddannelse HD i Afsætning.