Ældre Sagen har netop barslet med et nyt site og man kunne foranledes til at tro, at der skulle tages specielle hensyn til netop denne målgruppes tilgang til det digitale. Det er dog ingenlunde tilfældet.
”Alderen som selvstændig parameter har ikke været et issue i dette projekt. Det har derimod været at organisere Ældre Sagens meget indhold og mange målgrupper,” siger Client Director, Andreas Rask Lundsgaard, fra Pentia, der står bag det nye site.
Stine Glerup Søndergaard, kommunikativ souschef, hos Ældre Sagen siger om projektet, at man har været nødt til at tænke ungt og digitalt især fordi målgruppen er aktiv på de sociale medier, som man ellers kunne tro var de unges hjemmebane:
”Vi har nytænkt vores digitale tilstedeværelse, fordi vi gerne vil tættere på medlemmerne. Udover alderen er vores medlemmer meget forskellige, men det er som udgangspunkt en initiativrig gruppe – i særdeleshed digitalt. På Facebook er de eksempelvis den mest aktive gruppe, og vi skal naturligvis følge med vores medlemmer.”
Derfor bliver en forening som Ældre Sagen nødt til at tænke ungt og digitalt
For at imødekomme udfordringerne omkring de mange forskellige målgrupper og den store mængde indhold, har Ældre Sagen valgt at fokusere på at personliggøre den digitale oplevelse.
”Ældre Sagen står på mange ben i kraft af vores størrelse. Vi er både rådgivende, støttende og politiske. Der er meget at navigere i. Og vi vil gerne gøre brugeroplevelsen bedre, så man lettere finder det, man søger. Det kan vi gøre med personalisering, så det relevante står tilbage uden forstyrrelser,” siger Stine Glerup Søndergaard.
Udover et nyt website har man også fokuseret på at brugerne får en god oplevelse fra mobile devices samt sammenhæng mellem hovedsitet, lokale foreningwebsites med hovedsitet og sociale medier.
Det nye site kan ses her
.