Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Dannerhuset har behov for et udvikle sit image, og eventbureauet har valgt at støtte stedet med kreativ hjælp.

Dannerhuset har i anledning af Valentine’s lanceret en kampagne, som dedikerer februar måned til at hylde det gode parforhold. Kampagnen hedder “Respektfuld kærlighed” og introducerer rødstrømper til mænd. En slags unisex sok.

Bag kampagnen står eventbureauet Agenda Group, som har doneret kreativ tid til huset.

“Det var noget af en udfordring at transformere den røde strømpe, som jo har så stærkt en symbolværdi for mange. Men med Dannerhusets vilje til at gå nye veje, har det været en spændende proces for os som kreativ sparringspartner, og vi er meget tilfredse med resultatet”, siger Laust Chr. Poulsen, kreativ direktør hos Agenda.

Kampagnen indbefatter en outdoor på facaden på Åboulevarden, e-cards og sms-tjeneste med mulighed for at donere 50 kr.

I front for kampagnen, iført røde strømper, er ambassadør for Dannerhuset Anders Morgenthaler samt Suzanne Bjerrehus.

“Vi har en udfordring med vores image. Mange opfatter Dannerhuset som et hus, hvor mænd ikke er velkomne og som et hus, der kun kæmper for kvinders rettigheder. Præcis det ønsker vi at gøre op med! Vi arbejder for respektfuld, ligeværdig kærlighed – uanset køn. Med vores ambassadører i front – og i sær Anders i den røde strømpe – kommunikerer kampagnen vores budskab soleklart.” siger adm. dir. Vibe Klarup Voetmann.

På sigt bliver den røde strømpe sat i produktion, således at den enkelte forbruger kan tage aktiv del i kampagnen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club