Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Den europæiske flyproducent vil øge tilstedeværelsen i Norden. Sammen med syv bureauer i de nordiske og baltiske lande skal Primetime stå i spidsen for denne opgave.

Virksomheden Airbus, som især er kendt som flyproducent, men ligeledes er leverandører inden for rumfartssektoren, forsvar og helikoptere, ønsker at øge virksomhedens synlighed i Norden. Airbus har derfor efter en pitch-runde valgt Primetime, som fremover skal være leadbureau for Airbus i Norden.

Primetime kommer til at samarbejde med et nordiske setup bestående af syv andre bureauer i Norden og de baltiske lande, som primært bygger på bureauer som er en del af Edelman-netværket: I Norge: Dinamo PR, i Sverige: Objectif Sthlm, i Finland: Kaiku Group, i Island: KOM Consulting at Hafnartorg,  i Estland: AS Corpore, i Letland: Komunikaciju agentura og i Litauen PR Service.

”Vi er stolte af, at Airbus har valgt Primetime som leadbureau for Norden og Baltikum. Airbus er i verdenseliten blandt flyproducenter. Ikke kun i kraft af sin størrelse, men også ved at være blandt de virksomheder, der former fremtidens luftfartsindustri. Den opgave i international skala er enormt interessant, så vi ser meget frem til et tæt samarbejde med Airbus og vores nordiske kollegaer,” siger Casper Hyldekvist, der er managing partner i Primetime.


Casper Hyldekvist

Airbus har ikke tidligere haft et bureau i Norden.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club