Da den danske del af AKQA fik en henvendelse fra amerikanske Miro, der havde set bureauets arbejde for den amerikanske tech-virksomhed Discord, førte det til en opgave, hvor AKQA har stået for det de kalder ”en gennemgribende rebranding for en af verdens mest værdifulde amerikanske startups.”
AKQA ønskede som det første at ændre opfattelsen af, at Miro kun var et ’online collaboration tool’.
Miro er meget mere end det, skriver bureauet i pressemeddelelsen: ”Nemlig en innovationsplatform, hvor samarbejdet flyder uforstyrret på tværs af landegrænser, alle typer processer kan faciliteres, og man har potentiale til at udvikle flyvefærdige ideer, der kan revolutionere verden.”
AKQAs nye identitet for Miro – der har over 60 millioner brugere og ifølge pressemeddelelsen en værdisætning på 17,5 mia. dollars – ”er drevet af den optimisme, der kendetegner ønsket om at drømme, skabe og finde på.”

Ideen om en portal er hjørnestenen i det nye designsystem, hvor Miros ’M’ logo og udvalgte dele af produktet fungerer som indgange til den transformation, som Miro tilbyder brugerne.
Men ifølge AKQA er den nye illustrationsstil måske den mest markante ændring, fordi den ”tilføjer dynamik og fremsynethed med skildringer af små opfindelser og relatérbar fremtidig teknologi.”

AKQA Danmarks executive creative director, Nicolai Smith, siger om opgaven:
“Hos AKQA refererer vi til fremtiden som vores primære inspirationskilde. Sjældent er vi så privilegerede, at vi har mulighed for at genopfinde og forme et brand, der i så udpræget grad er med til at skabe den. Jeg er dybt beæret over at arbejde med Miro og ser frem til de mange interessante opfindelser, som produktet vil hjælpe til verden.”
