Aktiveringsbureau opruster med strategisk direktør

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Paul Hertz bliver del af et trekløver, som bliver en ny afdeling med henblik på at Montdor bevæger sig mere ind på konceptuel udvikling

Aktiveringsbureauet Montdor har haft fart på de sidste par år. Og en del af forklaringen er, at bureauet er kommet bredere og bredere ind på kunderne.

Det har ført til et behov for at opruste kompetence-mæssigt, og derfor har bureauet oprustet med en strategisk direktør.

Valget er faldet på Paul Hertz, som i de sidste 5 år har været selvstændig, men herudover har en fortid på bl.a. Zupa og TBWA.

Samtidig med hans ansættelse har man udskilt en gruppe i bureauet, der skal markere en både strategisk og kreativ oprustning. Der er tale om et trekløver, som består af:

  • Creative Director – Laust Pedersson (t.v. i billede)
  • Strategic Director – Paul Hertz (t.h. i billede)
  • Art Director – Samantha Kjærsgaard Larsen

”Vi har både haft en tilgang af kunder og udvidet vores engagement med eksisterende kunder, hvor vi har overtaget ansvar for mere og mere af markedsføringen. Derfor har vi fået behov for at kunne noget mere,” siger adm. dir. Dion Guldbjerg og fortsætter:

”Vores udgangspunkt har hele tiden været aktivering og en dyb forbrugerekspertise. De indsigter, vi har her, er fortsat vores grundlag. Men vi bevæger os mere ind på konceptuel udvikling, og det er denne kompetence, som trekløveret skal stå for.”

Dion Guldberg vil dog ikke tale om, at bureauet er blevet full-service.

”Kunderne møder os med et ønske om, at vi tager ansvar for at skabe sammenhæng mellem en række aktiviteter og ikke alene leverer en fokuseret aktivering. Jeg synes, det giver mening, at vi kan rådgive vores kunder om strategi og kreativitet i flere kanaler, men jeg bilder mig ikke ind og har ikke nogen ambition om, at vi bliver full-service i traditionel forstand,” siger Dion Guldbjerg.

Bureauet oplevede en markant vækst i det seneste regnskabsår, der sluttede ved udgangen af april. Indeværende år vil også vise vækst – dog ikke på samme niveau.

Bureauet har i dag næsten 40 ansatte.

Nøgletal for Montdor

  • Bruttoavance 18,3 mio. kr. +55,1 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 653.571 kr. +10,8 pct.
  • Lønandel 68,6 (74,3)
  • Resultat af primær drift +1,523 mio. kr. +550,9 pct.

    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz