Magnetix er i dag Danmarks største digitale bureau og et af bureaubranchens mest succesrige bureauer.
Men det startede faktisk som dialogbureau, og nu kan man skrive en ny kunde på listen, hvor man så at sige er tilbage ved udgangspunktet.
Magnetix er nemlig valgt som nyt dialogbureau på forsikrings-selskabet Alka. Men den udmelding udelukker selvfølgelig ikke et væsentligt digitalt element i de ambitioner, der ligger bag det nye samarbejde:
Alka har sat sig som strategisk mål at have Danmarks bedste kundeoplevelse i 2020. Det kræver digitale kommunikationstilbud i topklasse, og en samtænkning af medier og kanaler.
“Vi har enkelhed og tillid som kerneværdier, og det betyder i dag at vi skal kunne tilbyde en hurtig og letgennemskuelig service, gerne med øget selvbetjening som mange kunder ønsker, men stadig på en måde hvor den digitale kundeoplevelse bliver lige så tryg, enkel og personlig som en samtale med en rådgiver,” siger Jakob Spangenberg, direktør, Salg- og Marketing i Alka.
Alka er fagbevægelsens forsikringsselskab, og ejes i dag bl.a. af FOA, HK, 3F og Arbejdernes Landsbank. Alkas historie begyndte i 1903 med stiftelsen af Arbejdernes Livsforsikringsselskab, og navnet Alka opstod ved en fusion i 1944.
“Det er jo ofte en udfordring for forsikringsselskaber at lave content marketing der faktisk er interessant, fordi de fleste mennesker synes deres forsikringer er lidt kedelige. Dette er også en udfordring hos Alka – men selskabet har allerede gode erfaringer med at engagere kunder og potentielle kunder digitalt, og det er denne udvikling og retning, som vi skal samarbejde om at styrke og udvikle,” siger Rikke Clausen, partner & director i Magnetix.
Alka arbejder på reklamebureausiden sammen med Fireball – et bureau som Magnetix også kender fra PFA, som begge bureauer blev valgt til i slutningen af sidste år.
Alka har desuden indgået et ambitiøst og stort sponsorat omkring Superligaen i fodbold.