Ahead Group, et bureau, der er en del af Aller-koncernen, har købt aktiemajoriteten i det danske AI-bureau MediaCatch, som fokuserer på skræddersyede AI-løsninger til medier og brands.
Den strategiske investering styrker Ahead Groups position som førende inden for datadrevet marketing i Skandinavien og giver kunderne adgang til innovative AI-værktøjer, der optimerer og effektiviserer deres marketingstrategier, skriver Aller i pressemeddelelsen, hvor direktør i Aller, Christopher Aller uddyber:
“Opkøbet af MediaCatch markerer et spændende skridt fremad for Ahead Group, hvor vi bringer avanceret AI-teknologi og ekspertise til vores kunder. MediaCatchs banebrydende AI-løsninger gør det muligt for os at levere præcise, datadrevne indsigter, der kan transformere vores kunders marketingstrategier,” siger Christopher Aller, direktør Aller A/S.
MediaCatch udvikler AI-værktøjer, der analyserer indhold på tværs af medier. Ved at se, lytte, læse og forstå konteksten leverer MediaCatch indsigter til brands, så de kan vurdere performance, sponsorats effekt og indholdsrelevans på alle kanaler.
MediaCatch specialudvikler også AI-modeller til kunder og anvender avancerede algoritmer, herunder tale-til-tekst-teknologi på nordiske sprog, hvilket sikrer høj relevans.
Fra medstifter og CEO i MediaCatch Lars Damgaard Nielsen lyder det:
“Vi har oplevet en utrolig udvikling inden for AI, siden vi startede MediaCatch. Der var engang, hvor ingen forudså behovet for skræddersyede AI-løsninger og storskalaanalyser af marketing-performance. At blive en del af Ahead Group åbner døren til næste fase af vores vækst, og vi ser frem til at skalere vores tjenester og produkter sammen.”