Aller Media vil støtte unge app-udviklere

Peter Engholm
25@mail.dk

Danish App Awards har fået en hovedsponsor, der vil fokusere på nytænkning blandt de unge app-talenter. Sponsoreren sætter – udover en ny pris – også et kontant aftryk på hele begivenheden.

Når Danmarks bedste apps kåres ved Danish App Awards den 30. november, bliver det med en ny særpris på programmet. Den nye pris hedder Aller Innovation Award og skal uddeles blandt de unge og særligt talentfulde udviklere.

Samarbejdet mellem Danish App Awards og Aller Media medfører også, at Aller Media bliver hovedsponsor på eventet, som allerede nu melder alt udsolgt.

Aller Media, der er en af landets største medievirksomheder, uddeler sin award til den app, som bygger på en klart original og veludført idé. Der bliver ikke lavet en særlig shortliste til den nye pris, men der vælges blandt de godt 40 forslag, der er blevet indsendt i Independent-kategorien, der er forbeholdt de små virksomheder og de unge passionerede udviklere.

”Det er innovationsafdelingens ansvar at udvikle vores eksisterende forretningsområder. Og som moderne medievirksomhed skal vi tiltrække og komme i kontakt med de bedste og mest kreative digitale talenter i Danmark. Apps fylder stadig mere i danskernes daglige medieforbrug, og det er en del af vores koncernstrategi, at en større del af vores forretning skal komme fra digitale områder. Derfor er det helt oplagt for os at indgå et samarbejde med Danish App Awards, som er en vigtig begivenhed for det danske udviklingsmiljø,” siger Pernille Aalund, innovationsdirektør i Aller Media.

Vinderen af Aller Innovation Award vælges af Aller Medias innovationsafdeling. Udover æren får vinderen af Aller Innovation Award tilbuddet om at få udarbejdet en indledende forretningsplan for vinderapp’en samt sparring med innovationsafdelingen.

Der vil fortsat være en vanlig award i Independent-kategorien. Det uddeles af juryen, der kigger på funktionalitet, design og brugervenlighed.

Der er kun en lille måned til at Danish App Awards afholdes for andet år i træk, og arrangørerne lægger op til fest, når landets bedste apps skal kåres.

”Vi har kunnet registrere en stærkt øget interesse, både hvad angår indsendte apps, hvor vi i år nåede helt op på 156, men også når det kommer til folk, som vil være med til selve eventet. Vi er meget glade for allerede nu, at kunne melde udsolgt, men vi kan kun ærgre os over, at vi ikke har plads til endnu flere gæster,” siger Nicolas Thomsen, medstifter af Danish App Awards.

Med Aller Media som hovedsponsor er der – som noget nyt i forhold til sidste år – fri bar for deltagerne ved arrangementet.

Se mere på www.sugarcode.com