Alm. Brand henter sin nye marketingdirektør hos Danske Bank, hvor hun har været i fire år, senest som head of brand experience & marketing. Det er Dorthe Krogh Jensen, der før Danske Bank var marketingdirektør i Flügger. Hun var desuden ansat hos Kunde & Co i en længere årrække, senest som managing director for Decisionlab.
Dorthe Krog Jensen erstatter Simon Steen-Petersen, der i øvrigt også kom til Alm. Brand fra Danske Bank. Det var i 2016 efter at han stoppede som global head of marketing, personal banking i Danske Bank.
Ifølge en pressemeddelelse skal Dorthe Krogh Jensen styrke synligheden og forståelsen af Alm. Brands position i markedet, og fra adm. direktør i Alm. Brand, Rasmus Werner Nielsen lyder det:
”Jeg glæder mig utroligt meget til at få Dorthe med om bord. Hun kommer med bred erfaring inden for især branding og digital marketing, og jeg er sikker på, hun er den rette til at stå i spidsen for at løfte vores brand ind i en ny tidsalder.”
Det er især muligheden for at arbejde med et kendt brand, der skal tages til et nyt niveau, der motiverer og har Dorthe Krogh Jensen til jobskiftet.
”Jeg ser frem til at komme tæt på den kommercielle positionering og videreudviklingen af et klassisk dansk brand, som de fleste kender. Det handler om at fortælle, hvordan vi kan give kunderne finansiel tryghed i dag, i morgen og langt ude i fremtiden under den samme paraply. Alm. Brand har en helt unik position i markedet ved at kunne levere fra A til Z lige fra indboforsikringen over huslånet til opsparingen til alderdommen efter et langt arbejdsliv.”
Dorthe Krogh Jensen starter 1. oktober og hun kommer til at arbejde med følgende bureauer, som samarbejder med Alm. Brand: OMD, Drum, Isobar og Atcore.