Når man ”har holdt alt i inderlommen i tre år”, må det i sig selv være energi-givende endelig at kunne lancere Voodoo Energy – en energidrik, der udelukkende indeholder naturligt udvundet koffein, guarana, acai, ginseng og rørsukker. Nu er den på markedet – med omfattende bureau-bistand.
Bag Voodoo Energy står tre aalborgensere – Martin Nielsen, Bjarke Johansen og Peter Lauritsen – og en tysk partner, Andreas Müller. Martin Nielsen siger:
”Vi spurgte os selv – eller rettere; vi spurgte målgruppen, 18-25 årige – hvad der ville være et unikt produkt inden for energidrikke. Og fik et tre-delt svar: 1) Ingen energidrikke på markedet har unisex-appeal. De er alle mandehørmende macho og ego. 2) Det skal smage godt – ingen kvinder drikker eller spiser noget, bare fordi det er cool. Det tog os alene 2 år og 4 måneder, med hjælp fra 489 testpersoner i 3 lande, at ramme den rette smag. 3) Mange energidrikke har en kemisk tilgang. Vores skal være et 100 pct. naturligt produkt. De naturlige egenskaber gør, at energien optages op mod 25 pct. hurtigere og giver energi i op mod 25 pct. længere sammenlignet med andre energidrikke på markedet.”
Aalborg-bureauet Clienti har været involveret i energidrikken igennem længere tid.
”Vi vælger hverken leverandører eller medier, vi indgår i stedet partnerskaber. Clienti har derfor været med fra starten af. Og da indholdet var på plads, så udviklede Leo Griffin navnet og logoet. Han var bureauets designchef, og nu er han tilknyttet som freelancer. Vi har også indgået en eksklusivaftale med Viasat og MTG. I detailhandlen sælges Voodoo Energy det første halve år udelukkende gennem 7-Eleven – dertil kommer udvalgte cafeer, clubs og restauranter,” siger Martin Nielsen.
Voodoo Energy er et dansk produkt med hovedkontor i Aalborg, og derfor bliver produktet også lanceret her i landet først. Det jyske firma har dog allerede været i kontakt med adskillige lande om lancering af energidrikken.
”Vi mener at have et worldproof produkt, men vi skal først bevise vores værd på hjemmemarkedet, før vi går ud. Vi lancerede Voodoo Energy i søndags, og selv om det er gået over al forventning, så kan vi ikke undgå kæberaslere. Vi kommer til at justere, førend vi går ud i andre lande,” siger Martin Nielsen.