Af Peter Engholm, journalist

Moji Sushi vil i stigende grad gerne henvende sig til et yngre, kvindeligt publikum. Det blev bl.a. markeret ved et NASCAR-løb – med et dansk design.

USE i USA. Det lyder sært, men det giver mening: For det amerikanske sushi-brand, Moji Sushi, har fået lavet ny identitet af det lille danske digitale designbureau, USE, i Aarhus.

”Formålet er først og fremmest at tiltrække en kvindelig målgruppe, som er den primære målgruppe inden for markedet for sund grab-and-go mad i USA. I den forbindelse har vi også fået til opgave at designe en pink NASCAR-racer for at positionere og manifestere Moji’s nye identitet – og i øvrigt hacke en sædvanligvis mandsdomineret sport,” siger Sophie Haack, partner og brand strateg i USE, som også har designet brandet.

Moji havde tidligere samarbejdet med et lokalt US-bureau, angiveligt uden fornemmelsen af at få særlig meget for pengene. En af Mojis ansatte er dansk, og det resulterede i første omgang i et samarbejde med et dansk bureau – heller ikke det fortsatte, men blikket forblev rettet mod Danmark:

”De bemærkede et LinkedIn-opslag fra en af vores partnere og tog kontakt. Og siden har vi lavet et nyt brand og site til moder-virksomheden Northwest Frozen, vi har lavet et nyt brand, site, packaging og content strategi til Moji Sushi samt et site-refresh til pastabrandet Salty Seattle, der for nylig var på Oprah,” siger Sophie Haack.

Bureauet var til stede i Virginia og kunne ved selvsyn konstatere den positive opmærksomhed ved selve NASCAR-løbet – og efterfølgende på både Twitter og Reddit.

NASCAR-organisationen forbød forrige år Sydstatsflaget ved løbene, bl.a. for at henvende sig til et bredere publikum end tidligere.  

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club