Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Høj opmærksomhed og involvering for få penge. Sådan lyder opgaven fra organisationen.

Amnesty er en noget anderledes kunde end dem, som UncleGrey på det seneste har skiltet med – senest det nye samarbejde mellem superstjernen Cristiano Ronaldo og JBS.

Og det er næppe heller en kunde, der kommer til at fylde rent økonomisk på bureauet.

“Vi har jo ikke de store budgetter, men vi gør en forskel alligevel. UncleGrey har tidligere vist, at de kan skabe høj opmærksomhed og involvering – og ikke mindst resultater – for få penge. Så jeg glæder mig meget til at se hvad de kan komme op med til os”, siger Maia Kahlke-Mikkelsen, der er Fundraiser, Engagement & Digital.

Opgaven drejer sig om hjælp med at rekruttere nye medlemmer til Amnestys sms -netværk Lifeline, hvor medlemmer får informationer om aktuelle sager og kan underskrive protester via SMS.

“Lifeline kampagnen er en af vores højest prioriterede aktiviteter i 2013,” fortæller Maia Kahlke-Mikkelsen og fortsætter:

“Jeg fik UncleGrey anbefalet af en kollega, der kender en af UncleGreys kreative direktører, Jesper Hansen, fra hans tid på BBDO, hvor de sammen stod bag en række effektive kampagner mod tortur.”

For de fleste bureauer er der noget særligt over kunder som Amnesty.

“Det er en kunde vi er glade for, også selv det kun er dette ene projekt. Vores folk har stået i kø få at få lov til at være med. Jeg er sgu imponeret over mine medarbejdere, der efter et hårdt år stadig står der for at hjælpe en god sag – og hinanden.” siger adm. dir. Rolf Bach Christensen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club