“Vi aftalte med Parken at bekende kulør – og bruge den aura, som FCK giver – frem for en generisk, underspillet kommunikation i form af print og prospekter,” siger Sune Bang, adm. direktør i Kommunikationsbureauet København.
Anledningen er, at to tårne i nationalstadionet Parken snart er klar med godt 10.000 kvadratmeter kontorplads – intet usædvanligt i ledige kontorlokaler, men kommunikationen er usædvanlig for BtB.
“Vi bruger Parken Sport & Entertainments største vare: Danmarksmestrene FCK, og deres stil og tone. Dermed kommunikerer vi erhvervslejemål til hjertet end snarere hjernen. Velvidende, at vi kan skræmme nogen,” siger Sune Bang.
Men selv et underspillet prospekt ville næppe få en Herman Haraldsson til at flytte ind her, hvis han skulle finde på at vende tilbage til bureaubranchen …
“Næppe, men de personer, der interesseret i at flytte ind her, værdsætter fodbolden, arrangementerne og nok så væsentligt: udsigten.
Hvis man arbejder over, så bliver man let distraheret af FCK, Britney Spears og speedway …
“Ja, uden for normal arbejdstid er der en stemning. Til hverdag er der mere ro – men udsigten er stadig enestående. Der findes stort set ingen virksomheder, der ikke forsøger at skabe en inspirende stemning i og omkring deres arbejdsplads – her kommer man til at bo midt i et inspirations-mekka” siger Sune Bang.
Anders Hørsholt, adm. direktør for Parken Venues, bekræfter, at det er første gang, at man er gået ud med denne form for kommunikation.
Hvorfor har I ikke brugt FCK før …
“Fordi kvadratmeterne hidtil har lejet sig selv ud. Men nu står vi med små 11.000 nye kvm i et marked for erhvervslejemål, der er presset. Det kalder på utraditionelle løsninger – også derfor er vi på TV2 i primetime med reklamer for halvanden million. Vi skal gøre opmærksom på, at her er et lejemål i København – med udsigt til Colosseum. Det er unikt,” siger Anders Hørsholt.
Se filmen her
http://live.verticportals.com/kbkbh/
Og den mere klassiske kommunikation her