En del af aprilsnar-tradtionen går ud på at fortælle om spøgen efterfølgende – så først og fremmest: People Group og Hjaltelin Stahl Gruppen fusionerer ikke, således som Bureaubiz ellers skrev i fredags, og Steffen Hjaltelin bliver ikke Jan Duckerts afløser.
Hvert medie sin aprilsnar, men også store annoncører tænker – mere eller mindre – kreativt i anledning af 1. april. AdFreak har samlet nogle af de internationale af slagsen:
Google har introduceret Gmail Motion, der gør det muligt at skrive og sende emails ved hjælp af kroppen. Google har også ansat autocompleters til den populære søgefunktion. Og for font-freaks: Søg efter “helvetica”, og alt på Google bliver til comic sans.
YouTube har videoer fra 1911, Kodak tilbyder Relationshiffft (der fjerner din eks fra dine billeder), LinkedIn plantede historiske personer i sektionen for “People you might know”, Virgin beretter, at Richard Branson har købt Pluto og gjort den en planet igen, og Groupon tilbyder billetter til denne måneds royale bryllup i Storbritannien.
Og uden for de klassiske annoncør-rækker: Den amerikanske hær ændrer sin standard-hovedbeklædning til cowboy-hatte.