Anthon Berg skifter bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Efter en konkurrence mellem 3-4 bureauer har man valgt et rent dansk og kreativt skarpt profileret bureau til at hjælpe med at styrke mærket globalt.

Utroskab fører sjældent noget godt med sig – heller ikke når det gælder kunder og deres bureauer.

I efteråret kunne Bureaubiz fortælle, at Anthon Berg havde været utro over for DDB og placeret en taktisk opgave hos Fireball. Det blev dog samtidig understreget, at DDB fortsat var mærkets branding-bureau.

Såvidt Bureaubiz erfarer, har der dog ikke været meget aktivitet hos DDB på mærket siden bureauet hjalp med en omfattende branding- og udviklingsproces, der sigtede mod at positionere Anthon Berg som et internationalt premium brand.

Og nu skifter Toms så partner på mærket. Robert/Boisen & Likeminded er nyt overordnet branding-bureau på Anthon Berg med opgaven at fortsætte at støve imaget af i Norden samtidig med at mærket skal styrkes globalt, hvor det er mere ukendt. Der kommer til at ske en rebranding og man vil bl.a. tage afsæt i Travel Retail, hvor Anthon Berg er i Top 10.

“Da Anthon Berg spiller en strategisk nøglerolle for væksten i Toms A/S, var det vigtigt for os at finde et bureau, som både forstod mærkets sjæl og havde den fornødne erfaring i at skabe effektiv kommunikation og synergi på tværs af landegrænser,” siger marketingchef Martin Andersen.

Robert/Boisen har vundet budgettet i en konkurrence, hvor 3-4 bureauer deltog. Ifølge Bureaubiz’ oplysninger var der tale om Saatchi & Saatchi, &Co og muligvis også BBDO.

DDB deltog ikke, og arbejder fortsat med emballage- og produkt-design.

Om Fireball kommer til at lave mere på Anthon Berg står ikke klart.

“Vi har en tæt relation til Toms som helhed i form af mærker, vi arbejder ret fast på, samt ad-hoc-projekter. Om vi kommer til at lave mere på Anthon Berg, må tiden vise,” siger adm. dir. Anthony Aconis, Fireball.