Af Peter Engholm, journalist

Han var salgs- og marketingdirektør hos Call Me, der brugte budgettet på at håndtere samfundsproblemer. Nu er Anthony Lim tilbage i branchen og skal skabe relevans.

Tal ordentligt-kampagnen fra Call Me var stærkt usædvanlig: En virksomhed – ovenikøbet et discount-mobilselskab – forholdt sig aktivt til sin omverden og reagerede på, at 3 ud af 4 danskere mente, at tonen er blevet hård herhjemme.

Kampagnen vandt en løve i Cannes, og kunderne følte ikke kun glæde, men ligefrem stolthed over selskabet. En central spiller var salgs- og marketingdirektør Anthony Lim.

Det er tre år siden, at han stoppede hos Call Me, men nu er han tilbage i telebranchen, som chief commercial officer hos Oister, der ejes af 3.

Savnede telebranchens action
Det lå ellers ikke i kortene, at Anthony Lim skulle gøre comeback. Han har de sidste par år været marketing director hos Discovery og senest marketingdirektør i Aller Media.

I slutningen af januar kunne Mediawatch imidlertid berette, at Aller Media havde sagt farvel til tre direktører – herunder Anthony Lim. Og halvanden måned senere lukkede regeringen landet ned. Det satte en proces i gang:

”Jeg nåede at være til flere jobsamtaler. Men med coronaen stoppede processen. Det gav mig tid til at passe børnene derhjemme, lave mad til konen – og tid til at tænke efter. Hvad er jeg drevet af. Jeg begyndte at overveje telebranchen igen og savnede dens action,” siger Anthony Lim.

Skal gøre Oister mere relevant
Timingen kunne således ikke være bedre, da Oisters CEO, Jesper Bennike, gav et kald. Opgaven lyder på at lægge en mere strategisk retning. Målet er ikke blot at kommunikere pris-pris-pris, men også at bygge brandet op.

”Det er ingen sag at sætte prisen ned, men så meget desto sværere er det at tjene penge. Den opgave skal håndteres, samtidig med at vi bygger noget på, der ikke er discount,” siger Anthony Lim.

Kommer vi til at se Oister påtage sig et samfundsansvar – og se det udtrykt i markedsføringen?

”Mulighederne er åbne, og spillepladen er stor. Jeg skal ikke genopfinde Oister, for selskabet er allerede en succes. I første omgang skal jeg tweake lidt på parametrene for bl.a. at få gennemslagskraft med budgettet. Men min opgave er at gøre Oister mere relevant, end det er i dag. Konkurrencen er så intens, at hvis vi skal fastholde vores momentum, så kræver det mere end bare en lav pris,” siger Anthony Lim.

Oister har eksisteret siden 2008 med mobilt bredbånd på hylden og gik ud som egentligt mobilselskab i 2010. Selskabets kreative bureau er Co+.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club