Tilbudsaviser er populære – men også pressede. Dels siger stadigt flere Nej Tak og dels er der en reklameafgift på vej.
Det sidste har fået en række kæder til at arbejde på at reducere mængden, og hvad angår det første, så har en af de store distributører, FK distribution, tidligere søgt at målrette tilbudsaviserne mere med tilbuddet om Nej Tak+, hvor man kan vælge dem, man gerne vil have.
Nu kommer så en digital udvikling. FK Distribution lancerer en App, hvor alle med fokus på muligheden for at læse ugens tilbudsaviser via smartphone og tablet kan søge tilbud på både sitet minetilbud.dk og i app’en Minetilbud.
”Den fysiske omdeling er i en rivende udvikling, men det er jo ingen hemmelighed, at meget af fremtiden bliver digital. Derfor arbejder vi benhårdt på at lave forskellige typer af services for både detailhandler og forbrugere. Vores målsætning er at levere tilbud fra detailhandelen til forbrugerne uanset medie. Og vi kan se en stigende efterspørgsel på de digitale løsninger. Interessen for digitale tilbudsaviser kan både spores i antallet af downloads samt mængden af læsninger,” siger Lasse Ingemann Brodt, Salgsdirektør fra FK Distribution.
Det er OgilvyOne, der lige som forårets kampagne, står bag den nye, der holdes i samme animerede univers.
https://www.youtube.com/watch?v=E6pT2ONwhDc