Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Williams må sige farvel til banken, efter at den har gennemført en ”kemirunde” mellem fire bureauer.

Advance har i efterårsferien fået finanskrisen lidt tættere på sig – på den positive måde. Bureauet kan nemlig nu officielt sætte en ny kunde på listen i skikkelse af Arbejdernes Landsbank.

Valget er sket efter en såkaldt “kemirunde”, hvor banken ikke har bedt om at få løst opgaver eller modtage konkrete oplæg.

“Vi står ikke med en specifik lancering, og derfor har vi gennemført en snak med fire bureauer for at afdække, hvordan deres strategiske sparring kunne tilføre os noget i forhold til de udfordringer, vi står med. I det ligger der selvfølgelig også en god del kemi. Williams har hjulpet os med at blive meget mere kendt, og det har de gjort rigtig flot. Vi har haft en god vækst siden vi lancerede vores kampagne. Men vi skal også til at arbejde med, hvad folk konkret tænker, når de hører vores navn, og efter en dialog med Williams har jeg vurderet, at vi havde brug for andre kræfter til den opgave”, siger marketingchef Peter Froulund.

Advance starter op med strategiopgaver samt nye tiltag, mens det tidligere bureau, Williams, kører alle opgaver færdig indtil 1. april 2009. Derfor kan Peter Froulund heller ikke på nuværende tidspunkt udtale sig om, hvordan det nye samarbejde vil udmønte sig.

“Vi overtager Arbejdernes Landsbank på et meget spændende tidspunkt – ikke mindst taget den nuværende markedssituation i betragtning. Vi har stor respekt for Arbejdernes Landsbanks kultur, forretningsprincipper og den kommunikation de indtil nu har kørt”, siger kontaktdirektør Thomas Meng.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club