Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Den nye chef for Arla i Danmark kommer fra et job som CEO for Reckitt Benckiser.

Tomas Pietrangeli har valgt at udskifte et job som nordisk chef for Reckitt Benckiser med et job som direktør for Arla Danmark. Her erstatter han Peter Giørtz-Carlsen, der er taget til England for at lede Arlas forretning der. Men samtidig har Arla ændret organisationen lidt, så det umiddelbart ligner et trin ned af karrierestigen. På den anden side er Arla Danmark en meget større organisation end Reckitt Benckiser.

Peter Giørtz-Carlsens overgang til et nyt job fik Arlas koncernledelse til at vurdere den fremtidige ledelsesstruktur for Arlas tre nordiske kernemarkeder – Sverige, Danmark og Finland. 

Beslutningen blev, at Henri de Sauvage, direktør for Arla Sverige, fra 2015 skal varetage det overordnede ansvar i koncernledelsen for Sverige, Danmark og Finland. Henri de Sauvage har allerede i dag det overordnede ansvar for Arlas finske forretning i koncernledelsen.

I 2013 havde Arla en omsætning i Sverige på ca. 11,6 milliarder DKK, mens den i Danmark nåede ca. 6,6 milliarder DKK, og ca. 2,7 milliarder DKK i Finland.

Før Reckitt Benckiser havde Tomas Pietrangeli en kortere periode som marketingdirektør for TDC samt direktør for Royal Unibrew i Italien. Han har desuden været hos Gillette.

”Tomas bringer nogle spændende kompetencer med sig i sin nye rolle, som jeg glæder mig til at se ham udfolde og videreføre det synligt solide arbejde som vores danske forretning leverer,” siger Arlas adm. direktør, Peder Tuborgh.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club