Der er regler – og der er undtagelser. Med denne pragmatiske tilgang er en gammel Bates-film for Kærgården igen dukket op på skærmen, selvom Arla ellers har indført en helt ny overordnet kampagne-platform for alle brands under Arla-navnet med temaet “Tættere på naturen”.
Der er tale om produktet Kærgården Steg & Bag, som blev lanceret for lidt mere end et år siden med en film, der byggede på samme koncept som tidligere film for selve Kærgården.
Det er et marked, hvor Arla er oppe mod store konkurrenter som Becel, og det er kendskabs-niveauet, der er baggrunden for beslutningen om at bøje reglerne i dette tilfælde. Samt for igen at sætte ekstra tryk på markedsføringen af produktet.
“Det er så nyt et produkt og derfor er kendskabet ikke så højt. Vi har vurderet, at der igen skulle kommunikeres mere og samtidig justeret designet. I den situation var det vores opfattelse, at det ville være tosset at investere i nyt markedsføringsmateriale, når vi har en film, som vi ved fungerer godt,” siger brand manager Jesper Vanghøj og fortsætter:
“Det er en undtagelse fra reglen, og Kærgården Steg & Bag vil på sigt også komme ind under “Tilbage til Naturen” – formentlig på et tidspunkt næste år.”
Der er kun lavet ganske få ændringer i filmen i forhold til det nye design, og dem har BBDO stået for.
Selve Kærgården er lagt ind under den overordnede platform, og her er der ingen planer om at genoplive de gamle film.
Ud over en gammel Bates-film står programmet hos Arla også på en ny marketingdirektør i den danske forretning.
Jens Mondrup tiltrådte for godt et år siden efter Jesper Friis Sørensens pludselige og alt for tidlige død, men han har nu taget imod nye udfordringer i en international servicevirksomhed, hvor han får ansvaret for forretningen i de nordiske lande, Østeuropa og Holland. Han fratræder 31. oktober, og Arla er i gang med at finde hans afløser.
Imens vil Peter Giørtz-Carlsen, chef for Arla i Danmark og HR-chef i Danmark, Sebastian Dahl, varetage ledelsen.