Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Med valget af engelske Mother til det globale Castello-brand, kommer Arla til at mangle lokale bureauer til activation.

Hidtil har Arla’s fokus været at finde bureauer til de tre store globale brands. Arla, Lurpak og Castello. Det er fuldendt nu – men det seneste valg efterlader et behov for en lokal løsning.

Arla har nemlig valgt engelske Mother til at skabe den globale platform for Castello-brandet, men Mother er ikke repræsenteret i hverken Danmark eller øvrige nordiske og europæiske markeder.

Selvom fødevarer klassisk ses som meget lokale i forhold til markedsføring, så bekymrer det dog ikke vp for Castello, Kasper Grønnegaard.

“Vi har en række studier, der viser, at når det gælder ost, så er der en række universelle ting, som præger holdningerne. Det handler mere om situationer end om produktionsmetoder eller brands, og her kom Mother med et unikt og exceptionelt bud på en løsning,” siger Kasper Grønnegaard.

Men i modsætning til Arla og Lurpak, hvor man har valgt BBDO og Saatchi, så mangler Arla den lokale opbakning på Castello. Beslutningen er, at der skal findes lokale bureauer til activation.

“Brandet kan trække forbrugerne et stykke af vejen, men også kun et stykke. Derfor skal der selvfølgelig arbejdes med instore, packaging o.s.v. med henblik på at påvirke beslutningsøjeblikket. Opgaven er at forstå og oversætte det globale koncept til noget der kan skabe brand activation,” siger Kasper Grønnegaard og fortsætter:

Det bliver det lokale team, der skal vælge samarbejdspartner. Ogilvy hjælper os i øjeblikket, men om det skal være dem, BBDO, Saatchi eller eet helt fjerde bureau – det står åbent.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club