Arla skal have et nyt bureau til at håndtere selve Arla-brandet på globalt niveau. Samarbejdet med engelske AMV BBDO er nemlig stoppet.
Bureauet blev valgt for tre år siden, da Arla valgte at pulje sine budgetter og samle dem omkring nogle få udvalgte bureauer.
AMV BBDO har siden stået bag en lang række reklamer og store filmproduktioner under paraplyen Tættere på Naturen.
Arla er dog fåmælt omkring det ophørte samarbejde.
“AMV har været en god partner for os, men vi følte, at vi har brug for en ny partner i forhold til udviklingen af næste stadie i Arla brandets udvikling. Men vi mangler fortsat at udpege en erstatning,” siger pressechef Theis Brøgger.
Arla ønsker ikke at udtale sig nærmere om processen eller hvad der skal ske.
At man har stoppet samarbejdet med AMV BBDO i England har dog ikke været skidt for BBDO i København. Tværtom ser samarbejdet mellem BBDO og Arla Danmark ud til at fungere godt.
Hvor man tidligere byggede sine kampagner op om det internationale materiale, så har BBDO allerede i år stået bag flere satsninger. Det gælder f.eks. udviklingen af Cultura, der skal fungere som Arlas functional food, og her på det seneste en helt ny ambitiøs og anderledes mælkefilm instrueret af Martin Werner og skudt i Sydafrika.
Det drejer sig om Lærkevang, hvor der er skabt en ny position. Det samme gælder Harmonie, hvor der senere kommer en ny film – igen skabt af BBDO og denne gang med Asger Leth som instruktør.
Ud over selve Arla-brandet har firmaet valgt engelske Mother som lead-bureau på gruppen af brands samlet under Castello-brandet, og Wieden + Kennedy på Lurpak.
https://www.youtube.com/watch?v=W25crM9A0L4