Af Peter Engholm 25@mail.dk

DRRB-formanden Jan Olsen bliver ny bestyrelsesformand, mens BBDO-direktør Niels Folmann bliver menigt bestyrelsesmedlem – bl.a. for at koncentrere sig om den nye, store kunde.

“Det er naturligt for mig at bruge anledningen til at starte et nyt kapitel i mit liv”, sagde Jan Olsen, da han i maj forlod posten som adm. direktør for Sepia, der skulle integreres yderligere med DDB.

Og det nye kapitel begynder som bestyrelsesformand i Fastforward – produktionsselskabet under BBDO.

“Vi har lige fra starten gerne villet have Jan Olsen til posten som bestyrelsesformand. En mand, der strategisk kan hjælpe med at udvikle selskabet og synliggøre forretningsmodellen,” siger Fastforwards adm. direktør Allan Andreasen.

Jan Olsen, der også er formand for DRRB, afløser BBDOs adm. direktør Niels Folmann på posten som bestyrelsesformand i Fastforward. Folmann fortsætter som menigt bestyrelsesmedlem.

Det mest oplagte ville være, at den adm. direktør for moderselskabet er bestyrelsesformand i datterselskabet – hvorfor træder Niels Folmann et skridt ned?

“Dels fordi Jan er en fantastisk kapacitet, dels fordi Niels har en uhyggelig kalender. Gennem BBDO i London er vi begyndt at lave rigtig meget for den nye kunde, Arla. Og udover sit daglige virke i BBDO er han også underviser på IAA og foredragsholder. Derfor har vi fra starten set efter en mere permanent løsning som min tætteste sparringspartner,” siger Allan Andreasen.

Jan Olsen har et tæt og indgående kendskab til – og mangeårigt samarbejde med – BBDO, der fra 1992 til 2007 var minoritetsaktionær i Sepia, som bla. i en årrække udmøntede sig et i bofællesskab.

Han siger i en pressemeddelse om sit nye hverv:

“Fastforwards fokus ligger 100 pct. i færdiggørelsen af kampagner, hvad enten det er til print eller web, og der er meget at hente i at effektivisere forretningsgange, gøre opsætningen af f.eks. et katalog automatiseret eller sende noget af billedbehandlingen og web­produktionen til udlandet. Jeg er overbevist om, at Fastforward udfylder et behov hos kunderne. Set ud fra et branchesynspunkt er timingen og medarbejderne de rigtige for at få succes – både nu og fremover.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club