For en måned siden kunne Arla lukke og slukke for et større og længerevarende bureauvalg – der var fundet bureauer til de globale brands Arla (BBDO), Lurpak (Saatchi) og senest Castello, ved engelske Mother.
Imidlertid blev der sat en lille parentes omkring fluebenet ud for Castello, for Mother har ingen søsterbureauer i resten af Europa. Derfor skulle der vælges lokale bureauer til at bakke Mother op.
“Det bliver det lokale team, der skal vælge samarbejdspartner. Ogilvy hjælper os i øjeblikket, men om det skal være dem, BBDO, Saatchi eller et helt fjerde bureau – det står åbent,” sagde Kasper Grønnegaard, vice president for Castello-brandet.
Da opgaven lød på activation, kunne det være oplagt at kigge i retning af OgilvyActivation, der på det seneste er skudt gevaldigt i vejret, hvad angår antal medarbejdere.
Sådan endte det ikke, men det var godt nok tæt på. For Arla valgte at blive der, hvor relationen var i forvejen – hos Ogilvy Advertising.
“Jeg har fået bekræftet, at Arla fortsætter med os som lokalt bureau for Castello. Mother står for den globale strategi og platform, og dette udgangspunkt skal vi arbejde ud fra. Desuden skal vi stå for lokale danske initiativer,” siger Christian Bjerrum, adm. direktør for Ogilvy Advertising.
Arla og Castello hører således til bureauets reklame-enhed, men det udelukker på ingen måde den førnævnte activation.
“Udover Advertising og Activation består Ogilvy af Healthworld og relationsbureauet OgilvyOne, og vi arbejder tæt sammen og kan trække på de ekspertiser, der er nødvendige for at løse opgaven. Skal der eksempelvis dykkes dybt ned i shopper studier, vil det således være naturligt at tage fat i Activation,” siger Christian Bjerrum.