Armadillo-idemand bag kampagne for folkeskolen

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Den danske folkeskole har 200 års jubilæum. Det bliver fejret med en reklamefilm, der skal forbedre skolens og lærernes omdømme. PR-bureau står bag udvikling af den kreative udvikling.

Kommunikationsvirksomheden Operate fik Danmarks Lærerforening som kunde sidste år og nu har bureauet udviklet den første store kampagne for kunden, som bl.a. består af en reklamefilm.

Baggrunden for kampagnen er den danske Folkeskoles 200 års jubilæum og formålet er at sætte fokus på folkeskolens værdi for samfundet.

”Danmarks Lærerforening vil tage afsæt i Folkeskolens 200 års jubilæum til at sætte fokus på den værdi, som lærerne og skolen tilfører ikke bare de enkelte elever, men hele samfundet”, siger chefrådgiver i Operate, Lisbet Bloch-Sørensen og fortsætter:

”Også i denne tid, hvor skolen står foran en masse udfordringer med skolereformen og på baggrund af konflikten sidste forår, er der grund til at appellere til det samfund, der omgiver skolen, om at give en opbakning til skolen.”

Kampagnen startede tidligere på måneden og består af en reklamefilm, der er instrueret af dokumentarfilms-instruktør Kasper Torsting, der var en af mændene bag dokumentarfilmen Armadillo om de danske soldater i Afghanistan.

Det var vigtigt at bruge en dokumentarfilminstruktør til filmen, der bliver vist i biografen og på nettet, fordi, der bruges rigtige lærere og rigtige elever i filmen, fortæller Lisbet Bloch-Sørensen.

Udover reklamefilmen består kampagnen af outdoor, printannoncer i landsdækkende og regionale dagblade og online annoncering.

Om målet for kampagnen, siger Lisbet Bloch-Sørensen:

”Der er ikke et meget konkret mål. Det er en bred omdømmekampagne, som gerne må vække den lille kærlighed, som, vi tror, de fleste har til folkeskolen og lærerne”.