Aros-navnet forsvinder

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Aros Kommunikation blev opkøbt af Bording Danmark for et år siden. Nu bliver det aarhusianske bureau helt indlemmet i Bordings organisation. Samtidig bliver den ene af Aros Kommunikations partnere ansvarlig for hele den kreative afdeling i Bording Danmark med 20 medarbejdere.

Efter opkøbet af Aros Kommunikation for et år siden, omstrukturerer Bording Danmark nu sin organisation.

Virksomheden bliver delt op i 4 selvstændige forretningsområder, og Line Berg Stærk, der var den ene af tre partnere i Aros Kommunikation, bliver ansvarlig for det område, der kommer til at hedde Bording Creative.

Det betyder samtidig, at Aros Kommunikations navn forsvinder efter 22 år.

”Vi siger farvel til navnet Aros Kommunikation men vores udgangspunkt i den strategiske kommunikation består. Vi tilføjer hertil en større eksekveringskraft, både digitalt og analogt, via vores nye kreative kollegaer hos Bording Danmark,” fortæller Line Berg Stærk, der dermed bliver ansvarlig for 20 medarbejdere på tværs af Bording Danmarks kontorer i Glostrup, Aarhus og Aalborg.

Line Berg Stærk

Hvordan har du det med, at Aros-navnet forsvinder?

”Det har jeg det fint med. Aros Kommunikation har haft sin tid! Jeg har været med i 15 år og mener, at både de løsninger, kampagner og ikke mindst talenter, der er blevet født i Grønnegade, har været ret unikke. Men branchen udvikler sig, og vi havde lyst til at geare op, og det gør vi nu i et stort hus.”

De tre andre afdelinger hos Bording Danmark er Print Management – offline marketing materialer, som virksomheden er mest kendt for; Logistik samt Central. Sidstnævnte er f.eks. marketingportaler, webshops, og forhandler- og partnerportaler.

På spørgsmålet om, hvorfor Aros lod sig opkøbe af Bording Danmark, svarer Line Berg Stærk:

”Pudsigt nok fik vi flere henvendelser inden for samme periode, så det var faktisk det, der startede overvejelserne om at sælge,” siger Line Berg Stærk og fortsætter:

”Vi valgte så at slå os sammen med Bording, bl.a. fordi de kan give os et stærkt salgsapparat. Vi får adgang til en stor kundeportefølje, som kan få glæde af vores bureauydelser. Så det giver en god synergi, og allerede i år 1 har vi oplevet stor succes med fælles projekter, hvor vi er med i hele værdikæden fra strategi og analyse over den kreative udvikling til eksekvering og effektmåling.”

Hvad bliver din opgave som leder af Creative-afdelingen?

”Først og fremmest skal jeg få vores afdeling, Creative, til at føle sig som det stærke og kreative team, vi faktisk er. Og dernæst skal vi i gang med at fortælle både Bordings eksisterende kunder og potentielle nye kunder om, hvorfor det er så værdifuldt at have en partner, der kan hjælpe 360 grader rundt om en udfordring – og i øvrigt er super sjove og behagelige at samarbejde med.”

Bording Danmark har i alt 100 medarbejdere. Bording-koncernen har 400 medarbejdere.