Stadig flere bilmærker herhjemme vælger en markedsføring med tydeligt dansk tilsnit. Kia Import Danmark valgte dansk kreativitet – ved UncleGrey – med argumentet: Global markedsføring kigger ikke så meget på, hvad der virker, men snarere hvad det er, som ikke støder – og så risikerer det let at blive anonymt.
Audi har et globalt koncept – ”Land of Quattro” – men lokalt udtænkt og ekskveret. Og det er den største danske Audi-produktion i årevis. Firhjulstrækket er lagt i hænderne på Ocean Agency, det to år gamle bureau, der i øvrigt er formet på en kerne af tidligere Grey-medarbejdere.
Under det givne tema ”Denmark: Land of Quattro” viser filmen de steder i Danmark, , som åbner sig når man bevæger sig væk fra – ja, ikke Alfa-vej, det er et andet mærke, men alfarvej. Fra Rebild Bakker, via badehusene ved Løkken Strand til den friserede slots-allé på Midtsjælland – blandt andet.
Audi-køreren og Le Mans-vinderen Tom Kristensen lægger stemme til filmen:
”Nogen siger, at du er jævn og kedelig, men de har ikke set de smukke sider af dig, som jeg har”.
Ideen er udviklet af Ocaen Agency i samarbedejde med mrketingdirektør Christine Jelved fra Audi Danmark, og filmen er blevet til i samarbejde mellem kreativ direktør Lars Kirk, instruktør Simon Ladefoged og Entrance Film. Den er produceret af Ejlers/Stenild.
Audi sætter i de kommende måneder fuld kraft på at fortælle danskerne om Audi Quattros enestående køreegenskaber.