Aurora-vinder går til filmen – med Thorkild Thyrring i front

Peter Engholm
25@mail.dk

Danmarks største bilforhandler, Ejner Hessel, har vundet adskillige priser for sine print-annoncer. Nu får annoncøren – med sit nye bureau – debut på tv. Se filmen her.

Bilforhandleren Ejner Hessel omsætter for små 3 mia. kr. og har godt 700 medarbejdere – en forretning, der er blevet markedsført med bl.a. prisvindende print.

Sidst på efteråret vandt Ejner Hessel sølv i Aurora-prisen og blev shortlistet til publikumsprisen ved samme lejlighed – med to forskellige annoncer, leveret af to forskellige bureauer.

Aurora markerede nemlig Hessels farvel til bureaupartneren gennem en længere årrække, Bates Y&R, og et goddag til det nye reklamebureau, Integral.

Og nu markerer det nye samarbejde sig på anden vis: På tv, hvor annoncøren får debut. 

Marketingchef Peter Hessel fortæller om baggrunden for at gå på tv:

”Selv om vi har 21 forretninger landet over, er vi stadig absolut mest kendt i Jylland. Og nu ønsker vi at slå vores navn lidt bedre fast på Sjælland også. Samtidig kender de fleste forbrugere os nok bedst for vores mangeårige forhandling af Mercedes-Benz, mens færre er klar over, at vi også forhandler Renault, Dacia og Smart. Det vil vi gerne lave om på nu.”

Kampagnens omdrejningspunkt er den danske racerlegende og mediepersonlighed Thorkild Thyrring, der i filmene kommer på besøg hos Hessel. Integrals adm. direktør, Casper Janns, siger om valget af Thyrring:

”Opgaven er at trænge igennem mediestøjen, øge kendskabet, sælge nogle biler og så lige give seerne et Hessel’sk smil på læben med på vejen. Vi lader modsætninger mødes, når Thorkild Thyrring kommer ind i billedet. Hessel er lig med jysk snusfornuft og en jordbunden stil – og det er ikke helt, hvad Thorkild Thyrring er kendt for. Han fungerer ikke som talsperson for Hessel, men personificerer snarere virksomhedens modsætning. De to parter har alligevel noget væsentligt til fælles; nemlig passionen for kvalitetsbiler, og sådan skulle det hele gerne gå op i en højere enhed.”

Kreativ direktør Niels Peder Ravn uddyber:

”Man skal ikke være i Thorkild Thyrrings selskab ret længe, før det går op for én, at man har med både et kompromisløst menneske og en forrygende fortæller at gøre. Derfor er præmissen for filmene, at Thorkild siger de ting, som kun Thorkild siger, og der er således et kraftigt element af improvisation i kampagnen”.

Kampagnen vises på TV2 i de regioner, hvor Ejner Hessel A/S har afdelinger, og bakkes op af en online-indsats.