Af Peter Engholm 25@mail.dk

MedieMarked indtrykkes i avisen frem for at være separate tillæg, og Michael Solgaard flyttes væk fra stofområdet. Uforståeligt siger Dansk Annoncørforenings direktør.

Børsen har meldt ud, at man fra nytår vil trykke fire tillæg ind i den daglige avis frem for at trykke og indsætte dem som separate tillæg. Det gælder også MedieMarked.

Men samtidig ændres bemandingen på MedieMarked redaktionen, og det går ud over Michael Solgaard, som hidtil har stået for dækningen af reklame- og marketing-stoffet, mens de to andre journalister har været mest fokuseret på medie-området. Ifølge Bureaubiz’ oplysninger flyttes Michael Solgaard til kulturredaktionen.

“Jeg kan bekræfte, at Michael Solgaard flyttes. Men vi er midt i en rokade, der først er endelig den 1. januar. Vi vil fortsat dække marketingstoffet, men hvem der skal gøre det, kan jeg ikke oplyse – fordi rokaden stadig er i gang, og vi ikke har navnet endnu”, siger Børsens adm. direktør og chefredaktør, Leif Beck Fallesen. 

Beslutningen fremkalder undren. Dansk Annoncørforenings direktør, Otto B. Christiansen, siger:

“Alle ved, at hvis man ikke kommunikerer, så er man ikke. Vi taler derfor om et område, der har stigende bevågenhed også hos virksomhedernes direktioner, og det undrer, at Danmarks førende erhvervsavis ikke tager emnet mere alvorligt. Det kan godt være, at der er to journalister tilbage i redaktionen, men det tager lang tid at lære området at kende og i stedet flytter man den journalist, der har erfaringen og kontakterne inden for reklame og marketing”, siger Otto B. Christiansen.

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club