Babysam vælger nyt bureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Få bureauer og virksomheder leverer omnichannel, der fungerer hele vejen rundt, mener Babysams e-commerce chef, men roser samtidig et par stykker.

Babysam har netop valgt nyt bureau til at udvikle en omnichannel-løsning.

Hesehus blev valgt frem for fire andre bureauer efter, at Babysam havde opstillet en række krav.

”Vi havde en række krav, som bureauerne skulle leve op til. For det første skulle bureauet kunne vise en case fra tre kunder, hvor man havde løst den samme forretningsudfordring, som de skal løse for os. For det andet skulle bureauet være dansk og for det tredje skulle deres kunder have samme forretningsstørrelse, som vi har,” siger head of e-commerce & digital i Babysam, Jesper Ifversen.

Jesper Ifversen vil ikke fortælle, hvem de andre bureauer var, men han vil gerne fremhæve bureauer som Netcompany og Impact, som han synes gør det godt.

Til gengæld mener han, at det er svært at finde cases i Danmark, hvor det er lykkedes at løse kompleksiteten og alle facetter ved en god omnichannel løsning. Han sætter ikke spørgsmål ved bureauernes kompetencer, men snarere at kunderne og løsningerne endnu ikke findes i udbredt grad i Danmark:

”Nogle bureauer er gode, men der er efter min mening få cases, hvor man kommer hele vejen rundt, så der virkelig er tale om omnichannel. Men nogle stikker da ud, f.eks. Netcompanys arbejde for AO”, siger Jesper Ifversen.

Hos Babysam er målet klart.

”Vi vil kunne levere alle facetter inden for omnichannel inden for de næste 24 måneder og det mener vi, at Hesehus kan hjælpe os med. De har i hvert fald sandsynliggjort det bl.a. via det arbejde, de har lavet for Matas,” siger Jesper Ifversen, der kom til Babysam for fire måneder siden efter at have været digital marketingchef hos Dansk Supermarked.

Adm. direktør hos BabySam, Kenneth Nørgaard, supplerer:

”E-handel er i dag et af de helt centrale ben i vores omnichannel strategi og en væsentlig del af vores forretning. Det er tydeligt at se, at bl.a. den service, vi har bygget omkring vores produkter på e-commerce, er det, kunderne efterspørger, så det vil vi naturligvis gerne styrke og udbygge yderligere.”

Og hos Hesehus har man ifølge adm. direktør Lars Hedal tænkt sig at bygge en state-of-the-art webshop:

Vi er rigtig glade for at kunne byde BabySam velkommen efter en udbudsrunde i et stærkt felt, hvor vores erfaringer med andre omnichannel-kæder og de resultater, vi har været med til at skabe for bl.a. Inspiration, der vandt E-handelsprisen i 2017, faldt ud til vores fordel. Nu glæder vi os til at komme i gang og har sat et ambitiøst hold af digitale designere, udviklere og arkitekter, der arbejder målrettet på at skabe en state-of-the-art webshop til BabySam.”

Babysam har hidtil brugt Vaimo som e-handelshus.