Produktionsselskabet Bacon har fået Jonas Drehn om bord, og med den tidligere VFX-supervisor på post-produktionsselskabet Duckling, har man fundet “den perfekte partner som visual creative director,” som det hedder i en pressemeddelelse.
Bacon har længe sigtet mod at skabe et produktionsselskab med fokus på de kreative og ide-baserede opgaver.
“Ofte er der opstået store huller – i både kommunikation og tidsplan – mellem den filmiske og digitale platform imellem. Men Jonas’ store erfaring inden for webdesign, animation og postproduktion, har vi hermed gearet virksomheden digitalt. De sjoveste opgaver er nu engang dem, hvor den generelle filmproduktion møder webdesign og således sikkert kan skabe helhed omkring den samlede kampagne,” siger Christan Zethner, adm. direktør i Bacon.
Med en branche, der oftere og oftere hælder mod kampagnesammenhæng mellem film og sites, animation og microsites, har Bacon nu tunet platformen til at møde netop disse behov – hedder det i pressemeddelelsen.
Hvis det er så oplagt en idé at smelte de to elementer sammen, hvorfor så først gøre det nu?
“Vi arbejder meget sammen med svenske kunder, og de har haft den løsning længe – og vi var trætte af at blive mulet af svenskerne. Vi har manglet én som Jonas – derfor har vi først gjort det nu,” siger Christan Zethner.
Jonas Drehn havde en ejerandel i Duckling, og den er blevet overtaget af det internationale postproduktionsselskab The Chimney Pot (TCP) med base i Stockholm, Warszawa, Kiev, Oslo og Dubai. Der er tale om et partnerskab, hvor Rasmus Lindén og Morten Henningsen bevarer aktie majoriteten.
Bacon vil bibeholde Duckling som primær samarbejdspartner på postproduktion, visual effects og animation, og har ingen intentioner om at bryde dette årelange forhold.