I år fejrer Bang & Olufsen sit 95-års jubilæum. Det gør de med en julekampagne, der er skabt inhouse med kampagnefilmen produceret af Camp David Film med lydeffekter fra Red Pipe,og med freelance tekstforfatter Kurt Beren Geiger – alle fra Stockholm.
Kampagnen hedder Crafting memories since 1925/The Exchange og den tager udgangspunkt i restaurerede Jacob Jensen-designede Beogram 4000c pladespillere i en limited edition, faktisk nøjagtig 95 styk en for hvert år, B&O har eksisteret.
Om kampagnen siger creative director, global brand & creative hos Bang & Olufsen, Paul Collins:”Vi ønskede at dramatisere de minder folk har om Bang & Olufsen-produkter, og hvordan disse produkter bliver en del af det følelsesmæssige stof i deres familietraditioner. Filmen bringer en af disse minder tilbage til livet.”
Han fortsætter:
“Da vi hørte, at vi forestillede os og gendannede 95 Beogram-pladespillere, vidste vi, at vi var nødt til at flytte dette til forgrunden for kampagnen. Det er et fantastisk vidnesbyrd om Bang & Olufsens tidløse design og urokkelige dedikation til langvarigt håndværk.”
Stine Darby Busk, der er leder af campaign management i Bang & Olufsen, tilføjer:
“Design, kvalitet og lang levetid har altid været kendetegnende for Bang & Olufsen-produkterne. Og med en voksende forbrugerbevidsthed omkring cirkulært design har mærket i stigende grad opnået en tiltrækningskraft med et bredere sortiment af elektroniske produkter til hjemmene.”
Kampagnen kører lige nu i owned, paid og earned SoMe.
Campaign: Crafting memories since 1925