Fejltagelser skal sælge barberblade

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Allan Simonsen og andre kendte danskeres fejltagelser er omdrejningspunktet i en kampagne, der skal sælge barbergrej i abonnementsform.

’Til skæg, ikke til grin’. Sådan lyder temaet i en ny annoncekampagne for Shaver & Sons, der sælger barberskrabere og –blade på abonnement.

Integral står bag kampagnen, der er startet i dag med annoncer i dagbladene. Fodboldspilleren Allan Simonsen fortæller om dengang, han tog en ‘fatal beslutning’ og sagde nej til at forlænge sin kontrakt med FC Barcelona.

Samtidig får han så også fortalt, at han mange gange har betalt for meget for barberblade.

Næste kendis bliver Oliver Bjerrehuus, der på tilsvarende vis kigger tilbage på en episode, hvor han for alvor følte sig til grin. 

Shaver & Sons, der sælger barberbladene i abonnement gennem Bonnier Publications’ magasiner, vil gøre op med Gillette, som er den førende konkurrent. Firmaet, der er dansk, blev stiftet for 2 år siden.

”Ideen til Shaver & Sons opstod, fordi vi selv var frustrerede over prisen på barberblade. De fleste mænd – og for den sags skyld også mange kvinder, er irriterede over de vanvittige priser på barberblade, siger Jacob Kofoed, product manager hos Shaver & Sons og fortsætter:

”Vi tænkte derfor, at det måtte kunne gøres billigere – og stadig i sublim kvalitet. Og det kunne så faktisk godt lade sig gøre, samtidig med at abonnementskonceptet gør det hele meget lettere for forbrugerne”.

Direktør Casper Janns fra Integral, der har udviklet koncept og kampagne, supplerer:

”Vi skærer ind til kernen her. Kategoriens nr. 1 har i mange år kunne få os til at føle os til grin, når vi har betalt helt urimelige summer for nogle banale barberblade, fordi der simpelthen ikke har været seriøs konkurrence på kvalitetsdelen af markedet. Vi minder sådan set bare forbrugerne om det, og kommunikerer at der nu er et rigtig godt alternativ”.