Bark betalte 18 mio. kr. for sine danske bureauer

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Det var dog kun en del af prisen, der blev udbetalt i kontanter.

Det kom til at koste Bark Group Inc 18 mio. kr. at købe bureauerne Living Brands og Radar 360 – de to bureauer som nu bærer navnene Bark Cph og Bark Media.

Bark Group Inc er en ambitiøs satsning på at lancere et nyt internationalt micronetværk. Bag står bl.a. en række danskere med base i Schweiz og planen er at blive børsnoteret i USA for at rejse kapital til opbygningen.

Planerne er dog forsinket lige nu, og foreløbig er Bark Cph og Bark Media eneste operative enheder.

De to bureauer blev overtaget i 2007 og salgsprisen fremgår af det amerikanske børsprospekt.

Prisen for Living Brands blev sat til 12 mio. kr., hvoraf 3,6 mio. kr. blev betalt kontant. Bark Media blev solgt for 6 mio. kr., hvoraf de 5,4 mio. blev lagt kontant.

Den resterende sum blev lagt som 12,7 pct. af aktierne i Bark Advertising, der ejer Bark Cph. og Bark Media.

Sælgerne af begge selskaber er den oprindelige stifterkreds, der består af Peter Brockdorff, Daniel Soren, David Asmussen, Finn Balleby og Ole Parnam – samt Nørgaard Mikkelsen.

Sidstnævnte er blevet købt ud i forbindelse med handlen, mens både David Asmussen og Finn Balleby har forladt bureauet. Ole Parnam nærmer sig pensionsalderen, og har derfor mulighed for at sælge sine aktier allerede med udgangen af i år, hvis han vælger at forlade sit job.

De to bureauer kom ud af 2007 med en samlet bruttoavance på 18 mio. kr. og et resultat af primær drift på 3,1 mio. kr.