Hvis der var en kategori for kreativ anvendelse af en kreativ pris, så ville Bark stå til at klare sig særdeles godt.
Enhver der overværede fredag aftens arrangement vil næppe huske Bark Copenhagen som et af de bureauer, der brændte igennem. Men når man regner det hele sammen så opnåede bureauet dog en delt 10. plads ud af 26 bureauer, der fik en eller anden form for metal.
Den præstation har nu udløst en meddelelse til OTC Bulletin Board – den amerikanske børs, hvor selskabet er noteret.
Meddelelsen har overskriften “Bark Group Inc.Affiliate Bark Copenhagen Reaches Creative Ranking as Top 10 in the Danish Advertising Industry“, og i teksten forklares, at bureauet “has been awarded by the Danish creative community a prestigious Creative Circle Award 2010.”
Herefter redegøres for, at bureauet opnåede en 10. plads ud af 26 og Bark Groups CEO, Anders Hageskov citeres for:
“We are happy that Bark Copenhagen has proven again to be one of the best in the field of creative work on the digital platform. The prize is high recognition of our strong creative team. We expect this will enable the company to attract even larger customers and more sophisticated assignments in the future.“
Rent bortset fra, at bureauets præstationer ligger inden for reklame – og ikke digital som Anders Hageskov skriver – så må man dog kalde det for et ganske fair håb, at Bark gerne vil tiltrække større kunder.
10. pladsen blev opnået i Bureaubiz’ hitliste på basis af en bronze og 5 nomineringer. Bronze faldt i Outdoor for en annonce for sexstedet Body Bio i Kingosgade med titlen Vaseline, og tre af de øvrige nomineringer faldt for Dragør Frugt og Grønt.
I øvrigt faldt bronzen i en kategori, hvor der blev givet både guld og sølv.
For en, der har fulgt Bark Group’s ageren på OTC Bulletin Board, er en meddelelse som denne ikke nogen overraskelse. Der står ikke noget forkert, men der er en tone, som mere minder om politisk spin end om faktuel information.
Der fortælles aldrig om dårlige nyheder. F.eks. har man informeret om ansættelsen af Lars Hartmann og Lars Schmidt – men aldrig at de har forladt bureauet igen.
Berlingske-blogger, Dorte Toft, beskæftigede sig i mandags i Berlingske Tidende under overskriften “Det ustoppelige plat”, med to andre selskaber, der har optrådt på OTC Bulletin Board med urealistisk høje aktiekurser, som så siden er faldet væsentligt. Ganske som med Bark Group.
I artiklen fortæller hun bl.a.;
“Begge (selskaberne SpongeTech og GetFugu, red.) udsender mange pressemeddelelser om så små ting, at man kun savner en daglig om, at ‘Nu går vi til kaffe’.”
Bark Group sluttede i går på 8,5 cent pr. aktie, hvilket giver en markedsværdi på under 200 mio. kr. Stadig højt i forhold til selskabets størrelse – men dog langt fra toppen omkring årsskiftet, hvor Bark Group var over 1 mia. kr. værd.