Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Rådet for Sikker Trafik og Forsikring & Pension lancerer en kampagne mod at bruge smartwatch, når man kører bil. Se filmen her.

I en ny kampagne advarer Rådet for Sikker Trafik sammen med Forsikring & Pension mod, at man bruger sit smartwatch, når man kører bil. Bekymringen er, at det kan friste mange bilister til at tjekke og svare på sms, notifikationer og mails, mens man kører, fordi flere og flere får et smartwatch.

“Hvis uret på armen vibererer og giver lyd, hver gang man får en besked,  kan det være svært, at lade være med at læse beskeden. Men det kan være lige så risikabelt at klikke på sit smartwatch og læse sin besked, som hvis man sad med en håndholdt mobil. Derfor  advarer vi i en ny kampagne mod at bruge smartwatches bag rattet,” siger Lisbeth Sahl Bauditz, seniorprojektleder i Rådet for Sikker Trafik.

Bag kampagnen står Bates YMLY & R, som har udviklet og lavet alle Kør bil, når du kører bil-kampagnerne og payoff’et fra 2010 . Filmen er instrueret af Kristian Boysen og produceret af Holy Ravioli.

Kampagnen løber fra den 7. – 28. november. Kampagnen kan ses på tv, på sociale medier, web tv, biografer og på plakater i 53 kommuner.

Nye tal fra Indeks Danmark/Gallup Marketing viser, at der er 21 pct. i alderen 18-69, der har et smartwatch mod 3 pct. i 2016. Det giver et klip i kørekortet, en bøde på 1.500 kroner og 500 kroner til Offerfonden, hvis man taster eller skriver på sit smartwatch fx for at læse eller skrive en besked, mens man kører bil.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club