Bates henter ny kreativ direktør fra &Co

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Thomas Fabricius skal som joint creative director lede Bates’ kreative afdeling sammen med Ib Borup. Bureauets direktion udvides således til fire personer.

Som led i en glidende foryngelse af ledelsen har Bates Y&R pr. 1/12 ansat Thomas Fabricius, 35 år, som joint creative director. Han bliver samtidig optaget som partner.

Thomas Fabricius skal sammen med Ib Borup lede Bates kreative afdeling, som idag består af 20 personer, inkl. 6 online specialister.

“Vi har haft kig på Thomas et godt stykke tid, og senest med sit arbejde for Carlsberg og Danske Bank har Thomas bevist, at han kan håndtere store og komplekse kunder, som Bates dagligt rådgiver,” siger Jacob Hastedt, adm. direktør i Bates Y&R.

Med Thomas Fabricius’ tiltræden udvides direktionen fra 3 til 4 personer; Hastedt, Borup og Fabricius samt kontaktdirektør Michael Chr. Knudsen. Partnerkredsen udvides også, fra 10 til 11 – eller rettere: den vender tilbage til 11, som man var indtil for godt halvandet år siden.

“Thomas Fabricius overtager Lars Hanckes aktier, så at sige. Efter Lars sagde farvel, gemte vi en portion aktier til den rette person. Og dét er Thomas,” siger Jacob Hastedt.

Thomas Fabricius har i de seneste fire år været hos &Co, og har tidligere været hos Leo Burnett, Grey og var med til at starte Nørgaard Mikkelsens kontor i København op.

“Jeg er meget glad for at få Thomas som makker, da han – udover at være en flink fyr – også har bevist, at han er en af de absolut førende kreative herhjemme. Også når opgaverne bliver lidt mere komplicerede,” siger kreativ direktør Ib Borup.

Selv siger Thomas Fabricius om sit skifte til Bates Y&R:

“Jeg er stolt over at blive en del af Bates, og over at have fået en rolle i den kreative evolution, som bureauet er i gang med lige nu. Bates rummer, set med mine øjne, et enormt kreativt potentiale og – lige så vigtigt – viljen og musklerne til at gøre noget ved det. Alene den digitale oprustning, som bureauet har foretaget på det seneste, viser jo, at man har luret, hvad vej vinden blæser, og at man gør mere ved det, end bare at snakke om det”.