Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Desuden får de modspil fra tre andre. Det gælder budgetterne for Quick, Bingo og Keno, og Danske Spil udnytter kravet om en udbudsrunde til at justere bureaukonstellationen.

For et år siden var Danske Spil involveret i flere bureaukonkurrencer omkring både Lotto, Millionlotteriet og hele mediebudgettet. Den slags trækker ressourcer, og derfor valgte man at forlænge Bates Y&R på Quick skrabespillet.

Men nu går den ikke mere. I henhold til reglerne om udbud, så skal der nu gennemføres en konkurrence.

Selvom der er et element af tvang over og selvom adm. dir. Mette Dyhr erklærer sig tilfreds med både Quick-universet og samarbejdet med Bates, så skal man dog ikke betragte det som en ren walk-over.

“For det første skal man altid være parat til at blive udfordret. For det andet har vi også lagt Keno og Bingo ind i konkurrencen. Det er budgetter, som i dag håndteres af Sunrise,” siger Mette Dyhr og tilføjer at også samarbejdet med Sunrise har fungeret rigtig godt.

“Især på Bingo har de leveret en god og effektiv platform. Så bevæggrunden for sammenlægningen er optimering af bureausamarbejdet på tværs af Danske Lotteri Spil,” siger Mette Dyhr og fortsætter:

“Jeg synes, vi har for mange bureauer, og desuden har vores bureauer samme kompetencer på det overordnede niveau. Ved at slå disse budgetter sammen og placere dem hos et bureau får vi skabt mulighed for at supplere med nogle andre typer bureauer.”

Mette Dyhr tænker specifikt på henholdsvis et online og et trade-bureau. Men det er noget, der efterfølgende vil komme i selvstændige udbud.

Prækvalifikationen er gennemført og fem bureauer er udvalgt til den videre proces.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club