Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Arla har valgt endnu et engelsk bureau - denne gang gælder Saatchi & Saatchi og det globale Lurpak-budget.

Arla’s marketing-afdeling må stå til at blive en af de helt store kunder for de flyselskaber, der flyver fra Danmark til London.

Sidste år valgte man engelske AMV BBDO til at håndtere Arla-brandet, og nu kan man skrive endnu et engelsk bureau på listen, idet man har valgt Saatchi & Saatchi til at håndtere det globale Lurak-budget.

Det ender formentlig som en skidt besked for danske Bates Y&R, der hidtil har håndteret Lurpak i Danmark, Østeuropa og Australien.

“Vi arbejder foreløbig videre som intet var hændt, men vi forventer selvfølgelig på et tidspunkt at skulle overdrage ansvaret til Saatchi”, siger Michael Knudsen fra Bates.

Arla har defineret tre hovedbrands, som man vil koncentrere sin indsats på: Arla, Castello og Lurpak.

Arla er som nævnt på plads, mens man for nylig har sat gang i en søgeproces efter et bureau til Castello.

Men når det gælder Lurpak har man evnet at holde overvejelserne under radaren. Ifølge Brandrepublic har der været en konkurrencen mellem Wieden & Kennedy, der håndterer smør i England, og Saatchi & Saatchi – og altså med sidstnævnte som sejrherre.

Wieden & Kennedy beholder dog budgettet i England.

Lurpak markedsføres i 75 lande.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club