Af Jesper Vogelius, journalist

I dag lancerer Bayer for tredje gang en kampagne, der skal få de unge til at tale om prævention. Igen bruges influencere til at få tag i de unge, og Splay One er bureauet bag.

Bayer udkommer i dag sammen med Splay One med en kampagne, der skal få unge til at tale om prævention. Kampagnen hedder  ‘Hvad Er Du Til?’, og den skal slå et slag for, hvor vigtigt brugen af prævention er.

I en rapport fra Sex & Samfund fra 2020 oplyses det, at fem ud af ti af de 15-24-årige har haft usikker sex inden for det seneste år. Det vil Bayer forsøge at ændre på gennem en direkte oplysningskampagne.

Det er tredje gang, at Bayer og Splay One laver en præventionskampagne. Sidste gang var det især de unge kvinder, de gerne ville have i tale. 

Ligesom ved den seneste kampagne, bruger man influencere som får mikrofonen  for at udfordre tabuet der er knyttet til præventionssamtalen – for, som Eiljah Kashmir siger i filmen: “Hvordan kan vi være i 2022 og stadig ikke snakke åbent om prævention?”

Stina Bach Loefqvist, head of men & womens healthcare fra Bayer, fortæller om kampagnen:

“Vi er nået mange unge de tidligere år, hvor vi har fokuseret på kvinder. Men der er sket et skift i samtalerne om sex, og alt tyder på, at tiden endelig er til, at ansvaret ikke kun skal ligge på kvindernes skuldre. Vi håber, at denne kampagne kan være med til at bryde tabuet om ‘præventionssamtalen’, så alle kan finde frem til den type der passer bedst til dem.”

De medvirkende influencere er Ida-SophiaElijah KashmirNoomi Rubeksen, Joy Leonie, Lasse Lund, Bella Neergaard, Magda Haghos.

Filmen er lavet af Splay One i samarbejde med fotograf Emma Ishøy og Julie Herskind har været creative director på kampagnen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club